بازدید 1982

ابعاد بی‌اطلاعی مقامات از بستری‌شدن رئیس پنتاگون!

رویترز بامداد دوشنبه در گزارشی به نقل از مقام‌های دولتی ایالات متحده ابعاد تازه‌ای از اقدام پنتاگون در کتمان بیماری و بستری شدن وزیر دفاع آمریکا منتشر کرد و نوشت که حتی معاون لوید آستین نیز از این موضوع بی‌اطلاع نگه داشته شده بود.
کد خبر: ۱۲۱۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷ 08 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، نوشت «کاتلین هیکس» معاون لوید آستین وزیر دفاع آمریکا دوم ژانویه (۱۲ دی ماه) هنگامی که در پورتوریکو در تعطیلات به سر می‌برد بخشی از اختیارات رئیس خود را عهده‌دار شد.

آستین ۷۰ ساله روز اول ژانویه (۱۱ بهمن) به‌خاطر آنچه که پنتاگون «مشکلات ناشی از یک روش پزشکی انتخابی» خواند، در مرکز پزشکی نظامی ملی والتر رید بستری شد. اما سه مقام آمریکایی گفتند که هیکس در چهارم ژانویه (۱۴ بهمن) از در دسترس نبودن آستین مطلع شده بود.

پنج تن از مقام‌های ایالات متحده فاش کردند که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و سایر مقام‌های کاخ سفید نیز چهارم ژانویه از بستری بودن آستین اطلاع یافتند.

به نوشته رویترز، چارلز براون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم دوم ژانویه از بستری بودن آستین مطلع شده بود. پنتاگون بخشی از پنهانکاری در این زمینه را به گردن رئیس دفتر آستین انداخت و گفت که وی به دلیل مرخصی استعلاجی نتوانست در این باره اطلاع‌رسانی کند.

آستین شنبه در بیانیه‌ای گفت که «مسئولیت کامل» پنهانکاری در این زمینه را می‌پذیرد. این در حالی است که پنتاگون در مورد بیماری و زمان مرخص شدن آستین از بیمارستان اطلاعاتی منتشر نکرده است.

برخی از جمهوریخواهان عدم اطلاع‌رسانی درباره بیماری و بستری شدن آستین را عامل سلب اعتماد عمومی به دولت بایدن دانستند و حتی خواستار برکناری این وزیر شدند.

راجر ویکر عضو ارشد کمیته خدمات نیروهای مسلح سنای آمریکا پنتاگون را به شکست در اطلاع‌رسانی فوری به کنگره درباره چنین مسائلی طبق قانون، متهم کرد.

جیم بنکس عضو جمهوریخواه کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا به آکسیوس گفت که چنین وضعیتی بسیار نگران‌کننده است. به‌نظر می‌رسد رئیس‌جمهوری هم درباره موضوع بستری‌شدن آستین اطلاعی نداشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست